Полуоската на първата серия Traxxas E-Revo Brushless, както и на Traxxas E-Maxx Brushless и Traxxas Revo 3.3, е телескопична. Конструирана е от мъжка и женска част, които влизат една в друга и се движат на шлици. Чрез тази сглобка е постигната променливата й дължина с цел оптимална работа на окачването (носачи, главина и амортисьори) при предаване на въртеливото движение от диференциала към колелата. За предпазване от навлизане на прах, мръсотия, кал и вода между шлиците, полуоската е защитена с гумен маншон. Маншона в средната си част е гофриран, за да може да поема разтеглянето на полуоската.

С течение на експлоатацията, включително и под въздействието на слънце, студ и неблагоприятните офроуд условия, в които се управлява модела, защитния маншон на полуоската старее. Амортизирането му се познава лесно и се изразява в пропуквания или прокъсвания.

Заснели сме сервизната операция по подмяната на маншона. Може да ползвате нашия специализиран Traxxas сервиз, но сме убедени, че на мнозина от вас би ви доставило удоволствие да го подмените сами. Това, от което ще имате нужда:

  • демонтаж на полуоската от модела;
  • нов маншон с артикулен номер 5459 (продават се по два броя в комплект);
  • секундно лепило - препоръчваме да е гел, а още по-добре секундното лепило на Вюрт от нашия магазин. Лепилото трябва да позволява известно време за моделиране и работа;
  • малка права отверка.

Така изглежда един стар и амортизиран, нуждаещ се от подмяна, маншон. Гумата е изсъхнала, пропукана, на места и скъсана:


Издърпваме мъжката от женската част на полуоската. Доскъсването на маншона е нормално, така или иначе ще го демонтираме:


Тук маншона е свален. Вижда се къде е бил фабрично залепен. С помощта на върха на макетен нож или друг инструмент почистете максимално добре остатъка от стария маншон:


Това е новия маншон. Артикулния му номер е 5459, продават се по 2 броя в комплект:


Нахлузваме новия маншон на мъжката част от полуоската:


Сглобяваме женската към мъжката част на полуоската. Имайте предвид, че шлиците при сглобяването имат значение. Ако влизат трудно едни в други, монтажа е грешен. Мъжката и женската част трябва да се движат по шлиците свободно една спрямо друга:


Тук маншона е захванал двете части на полуоската, като сме го издърпали с около 3мм от монтажното му положение от двете страни:


Следва по-трудната или по-скоро онази част от операцията по подмяната, която изисква малко повече внимание. Първо ще залепите маншона от едната страна, после и от другата. Нанесете секундно лепило на върха на права отверка (с часовникарска се работи най-лесно) и го разнесете с ширина около 1-2мм, в близост до ръба, където е бил залепен стария маншон. Ще се наложи да го нанасяте на 2-3-4 пъти, в зависимост от площта на отверката. Трябва да работите бързо, за да не засъхне лепилото. След което издърпайте с върха на ноктите края на маншона. Правете го бързо, за да не залепне маншона накриво. Ще трябва да придърпвате маншона поетапно, няма да може да го изтеглите до ръба с едно движение. След което направете същото и с другата му страна. Крайният резултат трябва да бъде този:


Ако не сте залепили маншона напълно плътно до ръбовете на полуоската, както сме го направили ние, няма място за притеснение. Важното е лепилото да равномерно разпределено и маншона да е залепнал добре. Останалото е въпрос на това дали ви харесва от естетическа гледна точка крайният резултат.