
Допреди 7-8 години нитро моделите бяха преобладаващата част сред дистанционно управляемите хоби модели. Дали заради все по-достъпната LiPo технология, използвана в акумулаторите на електромоделите или заради все по-малкото места, на които човек може да се забавлява с нитро модел, факт е, че моделите, задвижвани от двигател с вътрешно горене вече се срещат сравнително рядко. Но има нитро модели, които запазиха своето място в сърцата на феновете. И Traxxas Jato 3.3 е един от тях. Към днешна дата от Traxxas продължават да произвеждат този шосеен и офроуд боец, което ознчава, че популярността му все още не е отминала. Една от основните причини за това е високата му максимална скорост. Благодарение на двустепенната си автоматична скоростна кутия, Jato 3.3 с лекота може да се състезава с актуалните безчеткови електромодели. Дори може да изпревари голяма част от тях. Впечатляващо, нали?
На красивата кутия на Traxxas Jato 3.3 има един недвусмислен надпис - Go Jato or get left behind. Ако не вярвате, значи е време да опитате. Защото Jato е темпераментен, на моменти дори своенравен. Но винаги е готов да откликне на рязкото подаване на газ.
Другата отличителна черта на Traxxas Jato 3.3 е неговото задно предаване. Модела не е 4x4. Цялата тази динамика, която се стоварва само върху задния му мост, ще ви накара да се усмихвате често. Разбира се, Jato е оборудван с електронната стабилизираща програма на Traxxas (TSM), намесата или пълното изключване на която може да регулирате и избирате от дистанционното управление.
За захранване на серво машините на модела е предвидено да използвате 4 броя АА батерии. Но ако решите, може да оборудвате Jato 3.3 с презареждаем NiMH или LiFe акумулатор (6V), за който е предвидено специално отделение в средната част на шасито.
Амортисьорите на модела са маслени, с прецизно регулиране натегнатостта на пружината. Това, в комбинация с регулируемата позиция на щангите на шасито, ще ви даде възможност да настроите окачването по свой избор, в зависимост от терена, на който ще упралявате модела.
В комплект с модела получавате и 5-то колело. По желание може да го монтирате. И, повярвайте, то би ви било необходимо. Защото при оптимална настройка на нитро двигателя и рязко ускорение, Jato 3.3 се изправя на задните си гуми при превключване от първа на втора предавка.
И не на последно място, едно от най-важните неща, когато става дума за нитро модел на Traxxas. И това е EZ-Start системата. В основата, до нитро двигателя, е монтиран малък електродвигател (стартер). В комплект с модела получавате компактно електронно пусково устройство. Докоснете го до куплунга в тавана на модела и стартера ще развърти двигателя. Нещо повече. Нямате нужда от т. нар. щипка за палене. Защото пусковото устройство автоматично ще подаде ток и към подгревната свещ на двигателя. Или с други думи, няма по-лесен и приятен начин за стартиране на нитро двигател. В допълнение - в EZ-Start пусковото устройство има вграден тестер за изправността на подгревната свещ. Той ще ви информира ако свещта не е изправна и е време за нейната подмяна.
Пълната теническа спецификация, подробно описание и актуалната цена на Traxxas Jato 3.3 ще намерите в продуктовата страница на модела в нашия онлайн магазин.
Публикувайте коментар